‘Saya Sumpah Dia Ditangkap Dan Dapat Hidayah’ – Pejabat Dipecah Masuk, Ustaz Ebit Lew Rugi RM80k

Setiap manusia tidak akan terlepas dari ujian Allah, tanpa mengambil kira siapa pangkat, status mahupun tahap keimanan. Ustaz Ebit Lew berkongsi berita sedih apabila pejabatnya telah dipecah masuk penjenayah dan membabitkan kerugian besar.

Rugi RM80 ribu

Office saya kena pecah, sedihnya. Ya Allah terkejut sebelum ceramah di Penjara Perlis. Dapat tahu office saya di Bandar Baru Bangi kena pecah. Semua komputer, laptop 2, kamera-kamera baru beli juga rakam ceramah-ceramah dan dakwah, telefon bimbit 3 dah takde dan ada duit sikit. 80k juga semuanya. Ya Allah tuhanku. Pencuri tinggalkan tulisan ini.

Tinggalkan pesanan

Dalam pada itu, penjenayah berkenaan juga turut meninggalkan pesanan dan memohon maaf atas perbuatan keji berkenaan. Pencuri itu meminta maaf dan mengatakan perbuatan itu adalah kerana dia terpaksa.

Mohon diberi hidayah


Ya Allah aku mengadu sedih dan susahku hanya padaMu. Saya sumpah dia ditangkap dan dapat hidayah. Pohon doa semua yer biar semua jadi asbab kebaikan dan hidayah. Pasti ada rahmat disebalik semuanya. Innalilahi wa inna ilaihi rajiun. Allahumma ajurni fi musibati wa akhlifli hoiron minha.

Netizen tumpang bersimpati

Sumber: Ebit Lew

Post a Comment

0 Comments