[VIDEO] Tindakan Mulia Pemandu Bas Tumpangkan Penunggang Motosikal Rosak Dalam Hujan Dipuji


Sikap prihatin dan perikemanusiaan adalah sesuatu yang sangat dituntut dalam diri seseorang. Saling bertimbang rasa dan membantu memudahkan urusan orang lain terbukti adalah satu tindakan yang mulia yang wajar diberi pengiktirafan.
Seperti video yang viral di Twitter ini, seorang pemandu RapidKL menumpangkan seorang lelaki yang basah kuyup di dalam hujan lebat kerana motosikalnya rosak. Penumpang yang ada di dalam bas ketika kejadian sempat merakam dan memuji tindakan prihatinnya.

Tolong penunggang motor kebasahan


Menerusi video yang berdurasi 0:26 saat ini, pengguna Twitter Fieza yang dipercayai berada di dalam bas tersebut memuji tindakan pemandu bas yang sanggup menumpangkan seorang lelaki yang sedang basah di dalam hujan lebat. Lebih menyedihkan apabila motor yang ditunggangnya dikatakan rosak.

Berhenti betul-betul depan kedai motor

Difahamkan, pemandu bas ini telah berhenti betul-betul di hadapan bengkel motor untuk memudahkan urusan lelaki ini membaiki motosikal yang rosak.
Di ruangan komen, ramai turut bangga dengan sikap bertimbangrasa yang ditunjukkan pemandu bas. Mereka turut memohon pemandu ini diberi penghargaan di atas usaha kecil yang ditunjukkan.

‘Tolong beri penghargaan’

Walaubagaimanapun, ramai turut memohon supaya tiada tindakan disiplin dikenakan ke atas pemandu ini kerana dikatakan melanggar SOP ketika bertugas.
Sumber : Fieza Pinky

Post a Comment

0 Comments