Kita kena tahu, setiap manusia yang lahir di muka bumi ini akan melalui pelbagai ujian dalam kehidupan. Cuma kita tidak tahu bila masanya Allah beri ujian kepada hambanya. Tidak mengira usia dan pangkat, tetap diberi ujian.
Ujian boleh datang dari pelbagai bentuk, apa yang menjentik perasaan hiba kami melalui satu perkongsian daripada Natipah Abu, di mana seorang kanak perempuan yang telah disahkan oleh doktor mengenai penyakit yang dihidapinya iaitu kanser saraf tahap 4 pada seminggu yang lalu.
Anak yang comel ini di beri nama Nur Husna Arina berusia 2 tahun 7 bulan telah disahkan doktor mengatakan harapan untuk anak ini sembuh seperti sediakala adalah tipis melainkan keajaiban dengan limpah rahmat dari Sang Pencipta.
Seminggu yang lalu sebelum penyakitnya diketahui, anak ini sering saja demam dan keadaannya semakin merosot sejak dua bulan lalu. Kini, dia hanya merengek. Barangkali menahan kesakitan yang menusuk-nusuk di dalam daging dan seluruh sendi anggota tubuh. Apalah yang anak sekecil dia mampu untuk meluahkan bagaimana perit sakitnya. 

Walaupun sudah diberi morfin, masih belum mampu meredakan kesakitan itu. Antara jaga dan lena, dia merintih pilu. Wahai sekelian ummat Muhammad, marilah kita sama-sama mendoakan kesembuhan buat anak kecil ini.
Siapa tahu, barangkali ada yang diantara kita ini yang doanya didengari, diangkat dan diperkenankan Allah S.W.T. Sesungguhnya tiadalah bagi kami daya melainkan berserah kepadaMu Ya Allah.
Beserta dengan doa anda semua, marilah kita ringgankan beban ibunya dengan memberi derma seiklahs hati melalui Bank CIMB 7055254822 Jasmin binti Abu Bakar ( Ibu ).
Sumber : Natipah Abu

Post a Comment

Previous Post Next Post