Guru kacukan Arab, Siam curi tumpuan

Nor Shahifa memberikan buku latihan Bahasa Inggeris kepada murid tahun satu, sewaktu sesi pembelajaran bermula.
KUANTAN 2 Jan. - Senyuman yang tidak lekang di bibir khususnya apabila disapa membuatkan seorang guru wanita berdarah kacukan Arab dan Siam disenangi murid-murid tahun satu Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Isap di sini yang memulakan sesi persekolahan hari ini.

Setiap kali disapa, Nor Shahifa Norlan, 26, pastinya melemparkan senyuman dan melayan kerenah murid terlibat dengan sabar membuatkannya mudah didekati mereka walaupun baru pertama kali bertemunya.




Guru yang masih bujang dan berasal dari Kota Bharu, Kelantan itu berkata, sebagai guru penyelaras tahun satu, dia sedikit sibuk pada hari pertama pendaftaran persekolahan namun tugas itu digalas dengan baik dan penuh rasa tanggungjawab.

“Sudah tiga tahun saya bertanggungjawab menguruskan murid yang baru memasuki alam persekolahan dan ia sedikit mencabar kerana mereka memerlukan perhatian khusus.




“Namun, saya tetap gembira melayan kerenah mereka dan cuba yang terbaik untuk menguruskan mereka terutama pada hari pertama persekolahan,” katanya ketika ditemui pemberita di SK Sungai Isap di sini hari ini. 

Sumber: UTUSAN ONLINE

Post a comment

0 Comments